Umjetna inteligencija u turizmu

S napretkom informatičke tehnologije umjetna inteligencija postaje sve efikasnije, te njezina primjena pronalazi sve više mjesta u različitim djelatnostima, pa tako i turizmu.

Umjetnu inteligenciju u pravilu predstavljaju uređaji, strojevi, računala čiji je cilj izvršavanje zadataka koje su donedavno izvršavali samo ljudi jer se vjerovalo da se ne mogu stvoriti  umjetne kognitivne funkcije. Umjetna inteligencija posebno je dobrodošla  u procesima automatizacije rada te prilikom rada s velikim brojem podataka, datoteka.

Iako umjetna inteligencija nije ništa novo jer je prisutna od 50ih godina 20. stoljeća, u prethodnom desetljeću je tek postala dovoljno pouzdana u smislu da može zamijeniti ljude u važnim poslovnim zadacima

PRIMJENA UI U TURIZMU

Sa sve većom primjenom umjetne inteligencije u turističkim objektima, turizam i ugostiteljstvo doživljavaju revoluciju. Svrha primjene UI i robota u turizmu te ugostiteljstvu je poboljšanje korisničkog iskustva i efikasnosti rada. S obzirom da tehnologije koje se temelje na umjetnoj inteligenciji kroz interakciju postaju sve bolje u obradi podataka, time se bolje mogu predvidjeti i potrebe gostiju čime će se gostima osigurati najbolja iskustva smještaja. Naravno, ukoliko je to iznajmljivačima važno.

U ovom modernom dobu, korisnici očekuju da se njihovo vrijeme cijeni te većina želi što prije dobiti odgovor na svoj upit i to putem različitih kanala. Tu nastupa umjetna inteligencija chatbotova koji nadgledaju sve kanale i pružaju brze odgovore čime se poboljšava razina zadovoljstva gostiju. Naime, u trenutku kada su svi djelatnici korisničke službe zauzeti, kao i van radnog vremena, UI omogućuje odgovaranje u najbržem mogućem roku, koji bi realno za većinu djelatnika bio neostvariv. Chatbotovi u današnjici imaju široku primjenu u korisničkim službama, posebice onih na društvenim mrežama.

Sljedeći primjer umjetne inteligencije je i pružanje osobnih korisničkih usluga poput asistenata na recepciji. U jednom velikom svjetskom hotelskom lancu robot koji odgovara na jednostavna pitanja gostiju i biva suočen s osnovnim situacijama s gostima pruža sve potrebne turističke informacije. Također, prilagođava se govoru pojedinaca te što više komunicira s gostima, to se njegova UI povećava i time ovaj robot napreduje.

Najučestalija primjena umjetne inteligencije u turizmu je u svrhu analize podataka. Umjetna inteligencija ovdje je posebno korisna jer se u brzom roku mogu razvrstati i analizirati velike količine podataka koje su posebno korisne u sagledavanju poslovnih praksi, zadovoljstvu korisnika i formiranju cijena. UI mogu biti programirane i na način da analiziraju povratne informacije gostiju prikupljene u anketama te se na taj način veoma brzo dolazi do informacijama o performansama djelatnika, smještaja i ostale ponude.

ZAŠTO UMJETNA INTELIGENCIJA U TURIZMU?

Svi oni koji imaju dovoljno resursa za implementaciju UI, a i potrebnu za time što bi značilo da u regularnim uvjetima njihov smještaj zaprima velik broj upita, rezervacija te samih boravaka gostiju, UI će im omogućiti efektivnu komunikaciju s gostima u svakom trenutku čime se poboljšava iskustvo gostiju, ali i brzu analizu svih podataka. Također, kako (u regularnim uvjetima) svake godine sve veći broj ljudi putuje, te je sukladno potražnji na tržištu i sve veći broj smještajnih jedinica, implementacijom UI složeni postupak analize podataka kako bi se razumjele preferencije gostiju i postigla diferenciranost naspram konkurencije, uvelike je olakšana.

Zahvaljujući privatnom sektoru koji je pokazao interes za mlade hrvatske nade IT-a i robotike te u sklopu projekta Škola života, odabrane škole i školarci imat će priliku istražiti ciljeve održivosti, detektirati problem i pokušati ga riješiti izradom chatbotova. Što bi moglo značiti da će baš hrvatski umovi možda razviti umjetnu inteligenciju budućnosti koja će se primjenjivati u  turizmu i ugostiteljstvu.

Primjena umjetne inteligencije u turizmu velikim sustavima može uštedi mnogo vremena, a time i novaca, ali i smanjiti udio kadra, što je najveći problem za povećanje stope nezaposlenosti. Ukoliko izuzmemo navedenu stavku, ostale prednosti umjetne inteligencije u turističkim djelatnostima su zaista značajne. Poduzeća će se sve više u budućnosti odmicati od automatiziranih rješenja temeljenih na pravilima, a sve više okretati umjetnim inteligencijama koje će gostima davati osjećaj kao da imaju interakciju s osobom, a ne da je riječ o umjetnoj inteligenciji. Za razliku od ljudi, umjetna inteligencija s lakoćom obrađuje nestrukturirane podatke, uključuje se u interakcije sličnije ljudima i neprestano uče.