Prednosti IoT-a za turizam

Jedan od najsnažnijih tehnoloških trendova u suvremenom dobu je svakako IoT – Internet stvari (Internet of things) pomoću kojeg će se svakako poboljšati prihodi, te njihovo upravljanje kao i samo iskustvo gostiju. Saznajte sve o prednostima IoT za turizam.

Iako se u pravilu IoT odnosi na sve što je povezano internetom, pojam se najčešće koristi za svakodnevne fizičke uređaje s digitalnom inteligencijom koji su opremljeni internetskom vezom, a glavnim im je cilj slanje i primanje podataka u realnom vremenu, bez potrebne za ljudskom uključenosti u tu interakciju. Riječ je o tehnologiji kojom se radnje odvijaju automatizacijom , te se omogućuje daljinsko upravljanje. Povećanom razinom automatizacije, prikupljenim se podacima može pristupati i nadgledati radnje dislocirano, dovoljno je u pravilu posjedovati pametni uređaj poput pametnog telefona ili tableta.

S obzirom da sektor turizma dopušta malo ili gotovo ništa prostora za propuste jer će se isti očitovati u nezadovoljstvu gostiju, IoT tehnologije su olakotne jer vlasnicima i vodećim osobama smještajnih kapacitete omogućava optimiziranje uvjeta u jedinicama čime se gostima osigurava personaliziraniji doživljaj, poboljšano iskustvo, ali i veoma često smanjeno vrijeme čekanja na određenu uslugu.

Osim prednosti za goste, koje se potom pozitivno odražavaju i na turističke objekte, primjena IoT tehnologija očituje se i u financijskih prednostima za vlasnike i/ili menadžment.

Područja u kojima se bilježe značajnije uštede u sklopu turističkog sektora su:

  • bolje povratne informacije gostiju, pojedinačni angažman i povratak gostiju što rezultira većih prihodima
  • IoT omogućava detaljnije prikupljanje podataka o gostima, čime se stvara kvalitetnija baza koja može sadržavati i podatke o njihovim navikama, što im se sviđa/ ne sviđa, te područja potrošnje čime se gostima naposljetku može omogućiti bolje iskustvo tijekom boravka u smještaju
  • više informacija o gostu doprinosi boljoj usluzi i ispunjenju njihovih preferencija što rezultira većim zadovoljstvom
  • uštede u području ljudskih resursa, upravljanja front deskom te održavanja smještaja
  • većina situacija je automatizirana, predvidiva te informacije imaju sigurnosnu kopiju čime se smanjuje mogućnost  nenadanih troškova održavanja i popravaka te je održavanje takvog sustava u mnogočemu jeftinije

Cilj primjene IoTa je da se mnogi esencijalni sadržaji, uređaji i tehnologije koji se svakodnevno koriste u turističkim kapacitetima – automatizira, točnije pretvori u pametne uređaje. Jednostavan primjer primjene IoTa su termostati, senzori pomoću kojih se uslijed povezanosti internetom može podesiti odgovarajuća temperatura bez nepotrebne potrošnje energije.

Osim što osoblje može na jednostavan način upravljati i kontrolirati mnogim značajkama smještajnih jedinica, isto se uz IoT može omogućiti i gostima. Pa tako gosti mogu s mobitela ili s tableta koji se već nalazi u jedinici upravljati grijanjem, hlađenjem ventilacijom s jednog mjesta, unaprijed odrediti temperaturu jedinice, no mogu i tim istim uređajem upravljati televizorom.

Prednost je ukoliko se informacija gostu pošalje na vrijeme, pa su tako GPS i beacon tehnologija otvorili nove mogućnosti u pogledu pružanja informacija temeljenih na lokaciji, pa se tako ključne informacije o check-inu gostu mogu poslati kada je u blizini objekta ili pak dodatne informacije o atrakcijama koje razgledava.

Sjećate se tradicionalnih hotela u kojima biste prilikom check-ina dobili ključ sobe s masivnim privjeskom? Potom su te nezgrapne ključeve zamijenile fizičke kartice. No, zahvaljujući IoTu, danas je moguće slanje digitalnih kartica koje predstavljaju ključ direktno na mobitele gostiju. Time se svakako umanjuje mogućnost gubitka ključa, potom mijenjanja brave ili pak kodiranja kartica te izrade istih po gubitku, a znamo da je čest slučaj da se ključ smještajne jedinice izgubi tijekom godišnjeg odmora.

Internet stvari našao je već svoju primjenu kako u turizmu, tako i u ugostiteljstvu, a važno je da vlasnici što prije uoče njegov potencijal kako bi ga mogli iskoristiti i prosperirati. Naime, IoT svakako pomaže u automatizaciji procesa, uštedi novaca na troškovima održavanja i energije, a ono najvažnije – IoT poboljšava korisničko iskustvo čime je veća vjerojatnost da će vam se gosti opetovano vraćati ili da će njihove pozitivne povratne informacije o Vašem smještaju biti ključne za druge goste.