Digitalizacija turističkog sektora

U svakodnevici bivamo sve češće okruženi digitalizacijom, automatizacijom pa čak i robotikom. No, što je s turizmom? Koliko ovaj sektor ide u korak s tehnološkim napredcima?

Da je digitalizacija i automatizacija sve prisutnija i u turizmu najbolje se može uočiti u periodu tijekom zadnjih 10ak godina gdje sve više turističkih agencija biva zamijenjeno platformama za oglašavanje turističkih objekata, a i one agencije koje djeluju i danas, svakako i same oglašavaju na specijaliziranim platformama. Turistički sektor doživio je značajne promjene uslijed napretka u digitalizaciji. Ako fokus stavimo na potrošača – u ovom slučaju gosta, jasno je da je način na koji gosti pristupaju procesu planiranja putovanja prošao kroz veliku promjenu od samog promišljanja o godišnjem odmoru, preko ostvarivanja rezervacije pa sve do novih iskustava koji se traže od smještajnih objekata i domaćina. Glavne prednosti koje su ove transformacije donijele gostima je veća transparentnost svih podataka i jednostavnije planiranje odmora te sve svega što je vezano uz to.

U KORAK S TEHNOLOŠKIM NAPREDCIMA

Užurbanost današnjice, želja za samostalnosti, mobilnosti te da su sve informacije nadohvat ruke dovelo je do razvoja platformi za oglašavanje smještajnih jedinica. Što nas čeka u budućnosti, teško je procijeniti. No, ono što svakako možemo zaključiti s obzirom na razvoj tehnologija je da će se nove generacije susresti s turizmom kakvog mi nismo znali.

Iskustvo proširene stvarnosti

Dok su se nekadašnje turističke promocije primarno bazirale na brošurama, člancima u novinama ili eventualno reportaži na TV-u, danas se najveći postotak oglašavanja bazira isključivo na internetskom oglašavanju, a zasigurno će svi ti nama poznati veoma uskoro ti načini oglašavanja biti zamijenjeni iskustvima proširenim stvarnostima.

EDUKACIJA JE KLJUČNA

Krenemo li od činjenice da je samo današnje školstvo sve digitaliziranije, tako vjerujemo da će sadašnji školarci, a budući djelatnici turizma sasvim suvereno vladati svim drugačijim alatima i metodama rada u turizmu na koje smo mi naučeni. Novi CRMovi, platforme za oglašavanje koje će davati osjećaj gostu kao da se nalazi u objektu, virtualnim i proširenim stvarnostima kao i vrlo vjerojatno robotika, bit će sastavni dio svjetskog turizma, stoga bi bilo poželjno da se školstvo/ edukacije u turizmu razvijaju zajedno sa samom digitalizacijom. Na taj će način Hrvatska ići u korak sa svjetskim turizmom te će se novitet i trendovi implementirati pravovremeno.

Edukacija turističkih djelatnika

Danas smo naučeni na web stranice i aplikacije putem kojih se traže smještaji i vrše rezervacije, no velike promjene koje će se u budućnosti odvijati unutar OTA kanala neće biti samo posljedica tehnološkog napretka, već će biti uzrokovane promjenama u organizacijskim strukturama, gospodarstvima i svakako kao posljedica društvenog života. Automatizacija i digitalizacija, vertikalna i horizontalna integracija, novi poslovni modeli svi su međusobno povezani, no sama se implikacija slabo ili površno razumije, stoga je na obrazovanju da način promišljanja novih, mladih, budućih stručnjaka u turizmu oblikuje u skladu s potražnjom suvremenog doba.

Glavne prednosti svih onih sudionika koji će objeručke prihvatiti buduće trendove i novitete u digitalizaciji turizma je svakako jednostavnost, mogućnost usporedbe i efikasnost OTA kanala, umreženost dionika te benefiti u sferi upravljanja vremenskim, financijskim i ljudskim resursima. Za razliku od tradicionalnog turizma, moderno doba donosi superiornija iskustva potrošača – gostiju. Naime, trendovi više ne dopuštaju fokus na samom smještaju u vidu čistoće, solidne opremljenosti i pogleda, već se traži jedinstvenost smještajnih jedinica, personaliziranija ponuda koja dovodi do većeg zadovoljstva gostiju što će dugoročno generirati veću vrijednost turističkim objektima i naposljetku povećati lojalnost potrošača.

Iskustvo gosta je ključno

Digitalizacija i tehnološke inovacije u OTA kanalima, samim smještajnim jedinicama i uslugama samo su neka od područja u kojima snažne posljedice već zadnje desetljeće osjećaju sami djelatnici. Ono što je važno imati na umu prilikom samih budućih digitalizacija turizma je da se ne smije usredotočiti samo na ekonomsku vrijednost, jer su najvažnija stavka radna mjesta, a jedini način da se milijuni radnih mjesta u turizmu ne izgube je cjeloživotno učenje zaposlenika. Time oni neće biti zamijenjeni uslijed automatizacije i digitalizacije, već će svoje znanje specijalizirati i postati stručnjaci u potpuno digitaliziranom vidu turizma.